Alfa Romeo Giulietta już od chwili debiutu, czyli od 2010 roku cieszyła się dobrymi opiniami. Szybko zyskała szereg nagród i wyróżnień od prasy z całego świata. Zdobyła m.in. tytuł premiery motoryzacyjnej roku 2010 i najlepszego auta kompaktowego roku 2010 na Gali Auto Lider 2010 roku. Zajęła także drugie miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2011. Badania konsumenckie potwierdzają – użytkownicy są zadowoleni z zakupu, a najbardziej doceniają Giuliettę za komfort jazdy, niewielki zużycie paliwa, wysoki poziom bezpieczeństwa, wysoką jakość wykonania, kompaktową budowę. Te cechy auto zawdzięcza nowoczesnym rozwiązaniom technicznym, z których na szczególną uwagę zasługują: 

  • • silniki benzynowe i wysokoprężne (MultiAir, TB, TBI, JTDM);
  • • układ kierowniczy Dual Pinion;
  • • elektor dynamiki jazdy Alfa DNA;
  • • automatyczna skrzynia dwusprzęgłowa Alfa TCT (może pracować w trybie automatycznym lub sekwencyjnym);
  • • system PreFil (wspomagający układu hamulcowy w sytuacjach awaryjnych);
  • • system DST (który podpowiada kierowcy poprzez impuls na kierownicy w sytuacji awaryjnej, jaki manewr powinien wykonać);
  • • system stabilizacji toru jazdy VDC (ESP).

To nie wszystkie zalety Giulietty. Jest ona doceniania za trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, system aktywnych zagłówków anti-whiplash, sześć poduszek powietrznych oraz doskonałą pracę zawieszenia zarówno w poziomie, jak i pionie. Dzięki grubym szybom oraz podwójnym uszczelkom drzwi izolacja akustyczna przedziału pasażerskiego jest wyjątkowo skuteczna. Podczas zakrętów auto jest wyjątkowo stabilne, stopień pochylenia nadwozia na łuku jest niewielki w porównaniu do innych samochodów tej klasy. Przyspieszenie auta na odcinku 0-100 km w zależności od rodzaju silnika waha się od 10,6 do 6 sekund, a prędkość maksymalna  od 185 do 246 km/h. 

Ewolucja Giulietty 

W ciągu dziesięciu lat produkcji kilka razy wprowadzano różne zmiany i wersje Giulietty. W 2013 roku zmieniono interfejs systemu sterującego systemami pokładowymi, atrapę chłodnicy, koło kierownicy i fotele. Światła przeciwmgłowe zostały wyposażone w chromowane nakładki. W 2016 roku Alfa Romeo Giulietta przeszła kolejne modyfikacje, które dotyczyły m.in. atrapy chłodnicy, gdzie chromowane poprzeczki zmieniono na scudetto z siatką. Nadano jej bardziej sportowy charakter i udoskonalono system mulitimedialny Uconnect Live, a we wnętrzu zastosowano nowe materiały i wzory, sportowe i jednocześnie eleganckie. Wszystkie silniki wyposażono w system Start&Stop, który zmniejsza zużycie paliwa. W 2019 roku wprowadzono silniki spełniające normy spalin Euro 6 D-Temp oraz systemy multimedialne kompatybilne z Android Auto i Apple Car Play. 
W 2020 roku zakończono produkcję Alfa Romeo Giulietty z powodu spadku zainteresowania modelem. Media donoszą, że ustąpi on miejsca w fabryce nowym SUV-om i crossoverom. Zapowiadają też, że obecne na rynku Giulietty mogą stać się kolekcjonerskimi egzemplarzami, ponieważ firma nie planuje wprowadzić następcy w postaci nowego hatchbacka.