Jeep Cherokee

Najnowszy model Jeepa Cherokee wzbudza wiele kontrowersji. Wiele osób twierdzi, że Jeep wzgardził wieloletnimi tradycjami tworzenia kanciastych i wyrazistych samochodów, a nowy Jeep Cherokee niczym nie różni się od grzecznego SUVa. To nieprawda. Jeep Cherokee zyskał świeży, bardziej nowoczesny wygląd, ale wciąż daleko mu do nudnej limuzyny.

Nowe nadwozie, stary charakter

Nowy Jeep Cherokee ma o wiele bardziej aerodynamiczny wygląd.  Światła z tyłu zmieniły się, pojawił się spory spojler, a do tego wszystkiego doszła wyprofilowana klapa bagażnika. Z maski nie zniknął jednak charakterystyczny siedmioszczelinowy grill, który nie pozwala zapomnieć, jakie korzenie ma samochód. Auto ma wyrazisty, ciekawy wygląd i prezentuje się świetnie zarówno w mieście, jak i na trudnym szlaku. Wnętrze Jeepa Cherokee z kolei niewiele się zmieniło. W dalszym ciągu pozostaje połączeniem luksusu i praktycznych rozwiązań  jest piękne i dopracowane w każdym detalu. Szczególnym uznaniem wśród fanów Jeepa cieszy się panoramiczne okno dachowe CommandView. Jego pierwszą cześć można otwierać elektrycznie, a tylna  zamocowana jest na stałe. Auto zachęca wręcz do dłuższej wycieczki w teren.

Auto z pazurem

Jeep Cherokee w wersji Trailhawk jest w stanie udowodnić największemu sceptykowi, że nowoczesny wygląd nie wyklucza ukrytego terenowego pazura. Ma potężną, mocną sylwetkę, która wzbudza respekt. Pod podwoziem umieszczone są płyty osłonowe, które chronią podzespoły pojazdu podczas wycieczek w trudne tereny. W najnowszym modelu zawieszenie zostało podniesione o jeden cal,  a do tego został on wyposażony w szereg systemów podnoszących jego możliwości. Jeep Cherokee może zaproponować jedno z najwyższych przełożeń całkowitych w klasie wynoszące 56:1, dzięki czemu auto porusza się sprawniej, unikając uślizgu kół. Drugi innowacyjny system to Select-Speed, który między innymi kontroluje auto podczas zjazdów i wjazdów pod strome wzniesienia. Jeep Cherokee wyposażony jest  także w system Selec-Terrain, który posiada 4 lub 5 trybów jazdy dostosowanych do różnych warunków pogodowych. Przełączenie na dany tryb skutkuje tym, że samochód sam optymalizuje działanie  aż do 12 systemów dostosowując np. do jazdy po śniegu: układ napędowy, hamulcowy czy ABS.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *