jeep

Specyfiką samochodów terenowych jest ich moc, która przekłada się na możliwość pokonywania nawet najtrudniejszych, najbardziej skomplikowanych tras. W polskich warunkach niewiele jest takich miejsc, gdzie można w pełni wykorzystać ich możliwości. Doskonale jednak samochody terenowe sprawdzają się na przykład na bieszczadzkich bezdrożach lub też podczas wypraw na ryby. Pojazdy tego typu zazwyczaj kojarzone są z mężczyznami, chociaż w ostatnich latach po Jeepa Cherokee sięgają też kobiety. Zainteresowanie tego typu modelami systematycznie wzrasta już od ponad 10 lat, a tylko w 2014 roku markę Jeep wybrało w naszym kraju 1674 nowych właścicieli, co stanowi wzrost o ponad 51% w stosunku do roku poprzedniego. To zwiększenie zainteresowania z pewnością wynika z dostępności modeli jeepów na polskim rynku oraz z większych możliwości finansowych określonej grupy klientów.

Kult i magia Jeepa

Historia marki Jeep sięga 1940 roku. To wtedy amerykańska armia ogłosiła przetarg na lekki pojazd terenowy dla wojska. Cztery lata później na ulice wyjechał pierwszy model Jeepa przeznaczony dla cywilnego odbiorcy. Te wojskowe początki przyczyniły się do utrwalenia charakterystycznej kolorystyki, która zachowała się do czasów obecnych.

W Polsce modele tej marki zdobywają zwolenników od kilkunastu lat. Popularność marki rośnie też na całym świecie, o czym świadczą statystyki z 2014 roku:

  • W ciągu roku sprzedano ponad milion samochodów marki Jeep.
  • Sprzedaż Jeepa wzrosła o 41% w USA i o 39% na świecie.
  • W Europie sprzedaż marki zwiększyła się o 65%.
  • Najpopularniejszy model to Jeep Grand Cherokee.
  • W 2015 roku wypuszczono na rynek najnowszy model – Jeep Renegade.

Od maja 2017 roku w polskich salonach pojawiła się najnowsza wersja Jeep Renegade Upland, która w standardowym wyposażeniu ma: tempomat, tylne czujniki parkowania, klimatyzację manualną i multimedialny system Uconnect z ekranem dotykowym.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *