serwisowanie samochodu

Nowe samochody terenowe to najczęściej duża inwestycja, dlatego większość nabywców może pozwolić sobie jedynie na model używany. Należy pamiętać, że mimo iż jest to auto o mocnej konstrukcji nie jest to auto niezniszczalne, nawet jeśli jest to wysokiej klasy jeep. Szczególnie, że terenówki są zazwyczaj dosyć mocno eksploatowane.

Kręgosłup terenówki: rama i nadwozie

Rama jest kręgosłupem samochodu terenowego, ma ona za zadanie wzmocnienie karoserii i zapobieganie jej odkształceniom w czasie jazdy terenowej. Karoseria zamocowana jest do ramy za pomocy śrub i poduszek metalowych, zmniejszających tarcie. Rama unosi również silnik, przekładnie, skrzynię biegów i elementy zawieszenia auta. W mocno zużytych autach rama może być w niektórych miejscach skorodowana lub popękana. Jeśli nie jest ona w stanie krytycznym, można próbować ją naprawić, jednakże bardziej zalecany jest zakup nowej ramy. Rdza i pęknięcia mogą dotyczyć również nadwozia. W przypadku większości pojazdów należy być przygotowanym na to, aby korozję usunąć w profesjonalnym zakładzie naprawczym. A następnie odpowiednio zabezpieczyć zarówno karoserię, jak i ramę przed powrotem ognisk korozyjnych.

Zawieszenie i napęd na cztery koła

Biorąc pod uwagę typ eksploatacji samochodów terenowych możemy spodziewać się, że w  kupionym przez nas samochodzie będzie mnóstwo luzów w zawieszeniu – zdarza się, że auto może stać krzywo na prostej powierzchni. W takim wypadku istnieje prawdopodobieństwo, że auto ma odkształcone lub popękane sprężyny, skrzywione mosty napędowe lub uszkodzone wahacze. Jeżeli taj jest w istocie, konieczna jest ich naprawa, przeprowadzona w dobrym i profesjonalnym serwisie.  Podobnie jest w przypadku napędu na cztery koła. Taki typ napędu występuje w kilku wersjach, w zależności od daty produkcji modelu. W samochodach starszych stosowano napęd dołączany ręcznie. Spotyka się także napęd permanentny z centralnym dyferencjałem. W nowszych autach spotkać można napęd automatycznie dołączany. Należy pamiętać, że napęd na obie osie wymaga większej ilości oleju napędowego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *